Tak for din bookning af en support session!

For at få mest ud af vores tid, og at minimere tidsforbruget har jeg lavet denne lille guide der hjælper dig med at forberede dig til support sessionen.

Jeg anbefaler jeg at du:

  1. Forud for at vi mødes har installeret fjernstyringsprogrammet 100% på de enheder vi har aftalt, har testet dit internet, har checket at du har evt. harddiske jeg har efterspurgt, samt har overblik over dine logins/passwords og evt. serienumre til programmer.
  2. I løbet af sessionen giver korte og præcise svar på spørgsmål, og tager forbehold for det øgede tidsforbrug, hvis vi falder over flere ting der skal fikses end tidligere nævnt.

Om opsætning af fjernstyring

Hermed vedhæftet guides til opsætning af fjernstyring på forskellige enheder nedenfor, men klik blot på dem vi har aftalt at vi skal bruge:

  • Anydesk på Mac (jeg har ikke en guide endnu, men app'en downloades her): https://download.anydesk.com/anydesk.dmg
  • TeamViewer QuickSupport på iPad/iPhone: https://support.mackaptajnen.dk/article/4-sadan-laver-via-iphone-ipad-fjernstyring
  • TeamViewer Pilot på iPad/iPhone: https://support.mackaptajnen.dk/article/3-sadan-hjaelper-jeg-dig-over-video-teamviewer-pilot

Omkring estimater og tidsforbrug

Husk: Forbrugt tid faktureres. Vær derfor opmærksom på at det er kundens eget ansvar at have et øje på tiden og tage beslutninger med dette i mente.

Et estimat (eller estimat-ramme) bygger på erfaringer fra tidligere sessioner, og er ikke en fast pris. De forudsætter at sessionen går som forventet, uden større udfordringer, og på at vi er effektive (ikke for meget hyggesnak ;) Jeg vil gøre alt jeg kan for at løse problemerne så hurtigt og effektivt som muligt, men det er umuligt at forudse 100% hvilke problemer, dine specifikke opsætning måtte give. 

Så hermed nogle eksempler på ting som øge den endelige pris:

Tilføjelser til opgaven
• Hvis du/vi f.eks. falder over nye ting der bør fikses, eller nye programmer at opsætte, end oprindeligt nævnt, kan vi fint kigge på dem. Men vær opmærksom på at alle tilføjelser naturligvis vil øge tidsforbruget.

Dårlige internetforbindelser
- Fjernstyring kræver ikke hurtigt internet, men blot et normalt stabilt internet. Jeg anbefaler altid at du tester dit internet forud for sessionen. Fjernstyring fungerer ved at billeder af din skærm sendes til min maskine flere gange i sekundet for at jeg kan kontrollere musen og klikke, hvorfor uploadhastigheden og ping påvirker arbejdets effektivitet i løbet af fjernsupporten. Test derfor dit internet på forhånd på https://speedtest.net ved at trykke "GO".

A. Holder disse tal sig under de 50 burde forbindelsen være ok, medmindre der er andre tekniske issues.

B. Upload forbindelsen hastigheden bør være minimum 10 MB/S. Download bør bare være over 20 Mb/S

• Forbind ideelt set gerne til din internetrouter via kabel hvis dit WiFi signal er dårligt. Eller sid i det mindste tættest muligt på din router og forbind til 5G båndet hvis du har flere valgmuligheder (ikke 2.4G). Forbind om muligt direkte til din router fremfor via evt. wifi extenders og slå en evt. VPN fra.
• Særlig oplever jeg kunder i Københavns området har internet problemer. Eller kunder der bruger mobil bredbånd (d.v.s. en GPRS, 3G eller 4G forbindelse).
•  Er din egen internetforbindelse langsom eller ustabil, anbefales det at arrangere det således at du kan deltage i sessionen fra en lokation hvorfra du har bedre internet (f.eks. på arbejdet, et bibliotek eller andet).

Tekniske forhindringer
• At din computer er langsom.
• Konflikter og bugs i systemet (Catalina og BigSur er slem), dine installerede programmer eller eksterne services (iCloud har mange issues).
• Hvis en evt. ekstern harddisk vi har aftalt du skal skaffe, ikke har plads, (eller ikke kan slettes og formateres, og det er nødvendigt).

Praktiske problemer
• Hvis du ikke kan huske brugernavne, passwords, serienumre m.m. (sørg for at have dem klar).
• Computerlitterærhed (d.v.s. hvor langsom du er til at trykke og forstå) i de få situationer hvor jeg skal bruge din hjælp.
• Hvis fjernstyringsprogrammet ikke er 100% installeret.

Betingelser m.m.

Læs yderligere om:
• Priser, rabatter m.m.: https://mackaptajnen.dk/priser/
• Forretningsbetingelser og vilkår : https://mackaptajnen.dk/salgs-og-leveringsbetingelser/

Ved at booke bekræfter du at du fuldt forstår og accepterer disse betingelser og priser.

En ordentlig omgang, men det var vidst det hele 😅. Nu skulle du være forberedt til support sessionen.


Jeg glæder mig til at hjælpe dig! Fortsat god dag!

Mange hilsner

Anders fra MacKaptajnen