Før du tilføjer en ny konto, skal du sørge for at slette den eksisterende e-mailkonto. Sletningsmetoden afhænger af, hvordan din e-mailkonto er sat op:
1A: Sletning (almindelig)
Åbn Indstillinger:
- Find og tryk på Indstillinger-appen på din iPhone.
Gå til Mail:
- Rul ned og vælg Mail.
Vælg Konti:
- Tryk på Konti.
Find den e-mailkonto, du ønsker at slette:
- Vælg den konto, du ønsker at slette.
Slet konto:
- Rul ned og tryk på Slet konto.
Bekræft sletningen:
- Bekræft, at du vil slette kontoen.
1B: Sletning (hvis mailen er sat op med en profil)
Bemærk: Du kan ignorere dette trin hvis du lykkes med at slette kontoen ed ovenstående guide.
Åbn Indstillinger:
- Find og tryk på Indstillinger-appen på din iPhone.
Gå til Generelt:
- Rul ned og vælg Generelt.
Vælg Profiler:
- Rul ned til bunden af skærmen, og find Profiler (eller Profiler & Enhedsadministration, afhængigt af din iOS-version). Tryk på det.
Vælg den Profil, du vil slette:
- Find den konfigurationsprofil, der indeholder e-mailindstillingerne, og tryk på den for at åbne den.
Slet Profil:
- Tryk på Slet profil. Du vil muligvis blive bedt om at indtaste din enheds adgangskode for at bekræfte handlingen.
Bekræft Sletning:
- Bekræft, at du vil slette profilen. Når profilen er slettet, vil de tilknyttede e-mailindstillinger også blive fjernet fra din iPhone.
2. Installation af profilen
Klik på videolinket her for at se en video der viser hvordan du kan installere emailprofilen:
Video link
3. Test Din Konto
For at sikre, at alt fungerer korrekt, kan du sende en test-e-mail til dig selv eller modtage en e-mail for at bekræfte, at indstillingerne er korrekte.
Bemærkninger
- Hvis mailserveren spørger efter brugernavn og password igen, indtaster du blot det brugernavn og password, du har fået tilsendt på mail.
- Husk også at opdatere mail-serverne på dine øvrige enheder.
Med denne guide kan du nemt opsætte din e-mailkonto i Apple Mail på din iPhone eller iPad med sikker forbindelse.