Hardware opgraderinger

For at reducere kundens ventetid aftales indleveringstidspunktet af maskiner, i forbindelse med hardware opgraderinger, først efter komponenterne er modtaget hos MacKaptajnen. Derefter kan maskinen typisk hentes 1-2 hverdage efter indlevering, medmindre andet er aftalt.

Såfremt varen skal sendes bør der påregnes 1-3 ekstra hverdage (GLS) - hver vej.


Bundkortsreparationer

Langt de fleste bundkortsreparationer forløber uproblematisk som planlagt. Et typisk tidsforbrug omfatter:

  • Forsendelse frem og tilbage fra bundkortspecialist (via GLS som leverer på 1-2 dage) - hver vej.
  • Selve reparationen (1-3 dage).

Men kompleksiteten af en bundkortsreparation og lign. er umulig at forudsige med 100% sikkerhed.

Øget kompleksitet øger tidsforbruget.

Reparation af ét problem kan sagtens afsløre andre problemer. Og de kan være umulige at diagnosticere og se, før den første del allerede er repareret. 

Efterhånden som en reparation skrider frem, kan der derfor ved komplekse reparationer (visse væskeskader eller bundkortsproblemer) vise sig behov for flere specialkomponenter end først antaget. Og da visse af disse muligvis skal specialimporteres fra udlandet, kan det medføre øget ventetid.

Typisk kommer 90% af sådanne komponenter dog frem indenfor en uges tid (oftest 4-7 dage).

Vi gør alt for at færdiggøre din reparation hurtigst muligt, men det er vigtigt at være opmærksom på at leverandøres eller fragtselskabers forsinkelser er uden for vores kontrol. Derfor kan vi ikke oplyse præcise modtagelsestider når der bestilles specialkomponenter.

Har du en deadline? Nævn det up-front.

Såfremt du har en deadline på reparation, er det derfor vigtigt at gøre opmærksom på det forud for reparationen, så vi kan finde den bedste mulige løsning eller henvise dig et andet sted hen. Bemærk dog at jo hurtigere en reparation skal laves, jo større omkostninger generelt.